Jaunu ideju radīšana un inovācijas ir labklājības pamats nākotnē. Šī kursa saturs ir veidots tā, lai skolotājs iegūtu priekšstatu par inovāciju un radošuma lomu mūsdienās un pielietotu ideju ģenerēšanas metodes skolēnu apmācības procesā.
Guvums
- Praktiski izmantojamas rekomendācijas un paņēmieni, kā noteikt un attīstīt radošuma potenciālu.
- Jaunākās atziņas inovāciju un radošuma vadības jomā.
- Radošuma veicināšanas un inovāciju radīšanas metodes.
- Dažādi ideju ģenerēšanas un problēmu risināšanas rīki un tehnikas.
- Zināšanas radošuma psiholoģijā un interešu izglītības procesa organizēšanas didaktikā.
- Iespēja skolotājam papildināt mācību saturu ar jaunākajām atziņām ideju ģenerēšanas jomā skolēnu attīstības vajadzībām.
Norise
- Kursa apguves laikā tiks izmēģinātas dažādas radošumu veicinošas metodes, paņēmieni un tehnikas, kuras izmantojot, skolotājs spēs noteikt skolēnu personiskās īpašības un optimāli pietuvināt mācību mērķus un līdzekļus katra skolēna attīstības vajadzībām.
- Skolotāji tiks iepazīstināti ar jaunākajām pieejām un domāšanas
paņēmieniem, kas ļauj attīstīt radošo domāšanu un jaunu ideju ģenerēšanu.
- Kurss tiks organizēts semināru veidā.
- Pirmajā daļā paredzēta mācību vielas teorijas apguve, kur pasniedzējs iepazīstinās studentus ar kursa saturā paredzēto jēdzienu apguvi,
- otrajā daļā paredzētas diskusijas un vingrinājumi apgūtās teorijas nostiprināšanai.
- Kursa laikā pasniedzējs izmantos praktiskus piemērus, kas ļaus labāk saprast mācību kursa vielu.
Plāns
Radošums, inovāciju vadība un didaktika interešu izglītības procesa organizēšanā.
- Radošums
- Radošuma psiholoģiskie aspekti.
- Radošums un prāts.
- Radoša personība.
- Radoša vide.
- Radošuma attīstīšanas psiholoģiskie aspekti.
- Radošuma un personības attīstības vajadzību mijiedarbība.
- Attīstības vajadzības.
- Attīstības vajadzību atspoguļojums izglītības procesā.
- Radošuma attīstības atbalsta iespējas.
- Inovāciju vadība.
- Kas ir inovācija un radošums? Mīti par inovācijām, inovāciju mērķi (diskusija).
- Kāpēc inovācija un radošums ir svarīgi šodien un nākotnē (organizācijās un uzņēmumos)?
- Kur rodas inovācijas (jaunu ideju avoti)?
- Radošums un personīgās īpašības, radošās domāšanas attīstīšana. Kā veicināt radošumu un inovāciju?
- Inovācijas dažādās nozaru un kultūru skatījumā.
- Radošā un inovāciju procesa elementi un līmeņi. Inovāciju cikls.
- Inovāciju radīšanas metodes, rīki un tehnikas ideju ģenerēšanai un problēmu risināšanai.
- Inovāciju un radošuma veicināšana (metodes, veidi, praktiski vingrinājumi).
- No idejas līdz komerciālam produktam.
- Interešu izglītības procesa organizēšanas didaktiskie aspekti.
- Izglītības procesa didaktiskie principi.
- Prasmju un iemaņu veidošanas didaktiskie paņēmieni.